torsdag 11. november 2010

Et dryss av lilla

Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i hvitt. Da millie-mannen fortvilte over alt vi malte hvitt da vi flyttet inn i huset for litt over fire år siden, trøstet en venninne av meg ham med å si "ja, men kvitt e jo so fantastisk! Har du ei kvit base så kan man jo boltre seg i farger". Noe videre fargeboltring har vi ikke (ikke hun heller for den slags skyld), men vi har små fargedryss rundt om i huset.


Soverommet har fått et dryss av lilla. Det var egentlig litt tilfeldig at det ble slik. Jeg trengte nemlig noen fine oppbevaringsbokser til å ha på den ene kommoden. Jeg tok turen til en av mine yndlingsbutikker - Berthas oldebarn - og der fant jeg de nydeligste bokser fra House Doctor. Hvite med lilla polkadotter. For en lykke! Og så fikk jeg øye på et nydelig stripet teppe fra Rice. I akkurat samme lillafarge som boksene.


Jeg er ganske ofte innom denne yndligsbutikken. Og en dag tittet to herlige fyrer fra Day opp fra en kurv. De måtte selvsagt få bli med hjem til soverommet de også.


Lilla er en avslappende og harmonisk farge som passer godt på soverommet. Lilla er ikke fullt så kald som bror-blå. Om noen små uker kommer adventsstjernen opp i vinduet her på soverommet, det gleder jeg meg til!

3 kommentarer:

  1. Fine blider!! Liker lilla mot det hvite.Har pyntet med litt lilla i gangen. Jeg tenkte også å unne meg en lilla Kivilykt nå når adventstiden setter inn og alt:)

    Leste just nu at mitt rede skal ha opphørssalg. Snufs:( Men kanskje man kan gjøre noen kupp. Tenkte på lampen min som henger der...

    SvarSlett
  2. Det var trist med Mitt rede! Men, ja kanskje vi kan gjøre noen kupp der. Vet du når de skal ha opphørssalg?

    SvarSlett
  3. Jeg forstod det slik at salget har startet. Så en annonse i Strilen..

    SvarSlett