søndag 5. februar 2012

Lune tøfler

Har lenge tenkt at det hadde vært kjekt å ha en kurv med lommetøfler 
i en kurv i gangen. Til oss i familien, og til kjære gjester som fryser på bena.
Nå er første par ferdig. 



Har brukt Falk Dalegarn i 100 % ull, og tøflene ble både
myke og varme.


Vår kjære søndagsmiddagsgjest (min mor) fikk dermed
lommetøfler på her i dag 



Nå skal jeg finne frem strikkepinnene igjen og strikke flere.
Tenkte å strikke til jentene også.
Har fått bestilling fra far i huset også, de tar nok litt lenger tid å strikke tenker jeg - vi snakker ikke akkurat nett ballerinastørrelse...

Håper dere alle har hatt en nydelig helg!
Klem fra Millie-Moi 

4 kommentarer:

  1. Superskjønne! Så flink du er! Hehe du må nok opp et par størrelser til han far ja:)
    Ha en fin uke!!

    Klem:)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å komme på besøk, og kanskje få på meg slike søte tøfler, klem

    SvarSlett
  3. Nydelig! Finnes de også i en herrevariant? Håper morsdag gikk som en (god) drøm?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenkte å prøve meg på en herrevariant også ja, men må nok bestille en sekk garn først :) Morsdagen gikk strålende fint, ihvertfall når husstanden her kom på det sånn ca kl 11. Fra 08 -11 gikk det sånn passe fint, 11-23 gikk det nydelig fint! Fikk flotte tulipaner og fabelktig mugtail-kopp (fra Berthas) som det kommer bloginnlegg om snart :)

      Slett