tirsdag 20. mars 2012

Blomstrende hageplanlegging

Mars måned er godt i gang, og det er på tide å legge noen
 planer for vår lille nye hage.
I gamlehuset vårt hadde vi hage med bærbusker, plommetre, dukkehus, en mystisk statue, samt busker og vekster av ukjent art. 
Nå bor vi i et nytt byggefelt og har en passe stor vid firkant som i dag 
består av ett stykk grønn plen - og kun det.
Noe må definitivt gjøres.
Søte perlebomster pynter opp innendørs.

Har lovet jentene at vi skal ha noen bærbusker i hagen, så det må vi ha. Det blir nok rips, solbær og stikkelsbær. Må man ha flere busker av hver sort mon tro? For å få dem til å yngle mener jeg? Og kommer det bær første året? Hvis ikke blir nok jentene skuffet og jeg må lime på litt butikkbær.
Dette kan jeg absolutt ingen ting om. Note to self : må kjøpe hagebok. 

Påskeliljene titter opp i pottene ute.

Drømmer også om et lite kirsebærtre. Kanskje det finnes en sort som ikke blir så høy, men som likevel gir vakre fine blomster? Og peoner må jeg ha! Begynner å bli ganske overfylt i hagen nå tror jeg. Mangler bare noen prydbusker til hekk, og de må være vintergrønne. Kanskje rhododendron? 
Også var det dukkehus.. Hmm tror det blir et koselig prinsessetelt på godværsdager. Da er det bare den mystiske herrestatuen vi mangler. Han flyttet opp i hagen til mine kjære svigerforeldre da vi flyttet fra huset. Hva skal vi erstatte ham med i vår nye hage?


Mystisk og vakker statue i vår gamle hage.
 Her i vinterdrakt.


Flere som har spennende hageplaner?
Klem fra Millie-Moi 


8 kommentarer:

  1. Åå, så koselig å plante bærbusker! Det er så herlig å kunne plukke litt fra egen hage! Jeg har ikke god greie på dette, en hagebok er sikkert veldig lurt! Her er det myye som skulle vært gjort...Vi får begynne i en ende;)

    ...btw - skulle så gjerne joinet dere to skjønne damer på fredag, men det blir vanskelig siden E reiser bort...Lov meg at vi kan ta det igjen om ikke så lenge, hadde vært så gøy!!

    Klem, Marte:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, drømmen er å kunne plukke litt fra egen hage, både litt bær, blomster og kvister.
      Så dumt at du ikke kan være med på fredag, kjære du! Det tar vi igjen veldig snart!
      Klem

      Slett
  2. Blir nok en nydelig hage! Kjøpte solbærbusker til hytten for et par år siden. De hadde store fine bær på seg da vi kjøpte dem. Jeg klarte også å lage en avlegger i fjor, så vi fikk en solbærbusk hjemme også. Det ser jammen ut som den har overlevd vinteren. Jeg plantet to ved siden av hverandre på hytten,ingen andre bærsorter, men jeg tror det kommer bær selv om det bare er en også. Insektene som flyr rundt og fikser dette:)
    Ååå nå gleder jeg meg til våren kommer på ordentlig!
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk kjære Fjordlykke! Så herlig at solbærene hadde bær første året, skal jammen se etter noen som allerede har bær når jeg går på bærbuskjakt på hagesenteret. Ja, det er vel insektene som ordner opp :) :) Og tenk, snart er våren på vei! Jippi!
      Klem

      Slett
  3. Så spennende hageplaner du har :) Spesielt kirsebærtre og peoner høres vakkert ut, me love :) Fortsatt fin torsdagskveld :) Klemmer

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Håper du får en fin påske ♥
    Siste sjanse for å vinne BoligDrøm abonnement hos meg i dag ;)
    Og påskegave fra Solstrand Interiør trekkes på onsdag ;)
    Klem Anette

    SvarSlett
  5. It seems very important to them, that non swiss replica watches-Japanese Manga isn't looked down upon.
    Possibly for corporate reasons (all replica watches uk branches eventually lead back to the tree) but also I think because they want to show that they respect other cultures and I think it's also a matter of honour that they not insult other cultures by terminologically implying replica handbags another culture's variation on manga is somehow inferior.

    SvarSlett